Mark Wahlberg schittert in tv-reclame van Ladbrokes

Mark Wahlberg schittert in Ladbrokes commercial

De bekende Hollywood-acteur heeft een nieuwe rol aangenomen, maar dit keer niet voor een film.

Hij schittert namelijk in een tv-commercial van het Britse Ladbrokes. De acteur is speciaal aangetrokken om de rol van CEO te vervullen, maar dan voor de noemer ‘Chief Entertainment Officer’. Oftewel, hij is de nieuwe directeur bij Ladbrokes voor entertainment.

Meer over deze campagne lees je in dit casino nieuwsbericht van de week!

De rol van Mike Iceberg

In de commercial vertolkt Mark Wahlberg de rol van Mike Iceberg, die gepast gekleed de rol van CEO vertolkt met als doel om Ladbrokes meer bekendheid te geven.

Nu is Ladbrokes in Europa geen onbekende naam, maar dat is in Australië wel anders. Precies omwille van die reden zet het bedrijf nu ‘down under’ deze commercial in.

Het gaat overigens niet uitsluitend om Ladbrokes als online goklocatie in de spotlights te plaatsen, het is ook bedoeld om aan te stippen dat er op een verantwoorde manier gespeeld kan worden.

Een beetje show is natuurlijk nooit verkeerd en daarom komt Iceberg binnenzetten met een ‘bang’. Hij betreedt het hoofdkantoor van Ladbrokes op een manier die niet snel vergeten zal worden en hij heeft een hele entourage bij zich, zoals het een ster, ofwel Chief Entertainment Officer, betaamt.

Je moet immers zelf ook entertainment bieden en dat lukt Iceberg op deze manier wel. Nog geen twee tellen later deelt hij zijn plannen wat samenhangt met een nieuwe functie op Ladbrokes.

Dit heet ‘Punter Assist Tool’ en daarmee kunnen Ladbrokes leden zichzelf spellimieten opleggen in verschillende soorten. Dat doen ze om te voorkomen dat spelers meer uitgeven dan ze eigenlijk willen.

Mike Iceberg neemt dus absoluut enige verantwoordelijkheid dat ze op een speelse manier introduceren.

De tool is overigens een jaar in ontwikkeling geweest, gezien het in april 2020 werd aangekondigd en pas sinds april dit jaar te gebruiken is.

Enorm bereik

Met deze nieuwe commercial tracht Ladbrokes in Australië maar liefst 8 miljoen mensen te bereiken.

Het is belangrijk om dan direct een goede indruk achter te laten, maar dat kan wel aan Mark Wahlberg overgelaten worden, die een rijk resumé heeft van acteerrollen in het welbekende Hollywood.

Een commercial is natuurlijk een mooie extra. Wahlberg is dan ook tevreden over zijn bijdrage, zo stelt hij in de media:

“Australiërs kennen een fantastisch gevoel voor humor en dat draagt bij aan het bedenken van Mike Iceberg. Het team van ladbrokes begrijpt ook dat verantwoordelijk speelgedrag in een casino zeer belangrijk is, en daar sta ik als persoon achter”, aldus de acteur.

Dit alles wordt gevoerd onder de belangrijkste tagline en die luidt als volgt: “Als het niet langer leuk is, dan is het tijd om te gaan”, waarmee men refereert aan de spellimieten die via de Punter Assist Tool toegepast kunnen worden.

De commercial is specifiek voor Australië gemaakt en zal daardoor niet in de Benelux te zien zijn. Of Mark Wahlberg in toekomstige commercials wederom in de huid van Mike Iceberg kruipt is nog niet bekend.